Saturday 10 December 2011

Fun day at SJ Edu Pro Tuition Centre

Bengkel Pra-SPM - 10 cara untuk gagal dalam SPM anda

Tarikh : 10 Disember 2011
Tempat : SJ Edu Pro Tuition Centre.
Aktiviti :-

Okaayy, Sampai centre pukul 8.00 AM taaw. Then lepas da settle semua, pergi breakfast dekat kedai Paklan. Not bad laaa. Aku boleh masuk laaa. Then first session with Sir Nooriman. Time ni, kitorang kena brainwash habishabis. Sir cakap, kalau macam ni laa perangai kitorang, sorang pun takkan lulus SPM babe SPM ! Then Sir start dengan first 5 reason. Then after that, ada session dengan abang sofie *betul ke eja ? . Dia ni ex-student SJ jugak. KP IH tahun 2007. Now dia jadi pilot. And guess what ? Dia abang Silmi. Haha. Some of you may knows *adakeyangbaca ? LOL. Dia cerita laaa macam mana problem dia and macam mana dia bangkit and fight for his SPM laaa. And macam macam lagi laa. After that, pergi lunch. Dekat tempat sama jugakk. Then habis makan je semua dok beratur nak masuk toilet. Haha. Sumpah kelakar tengok cara diorang nak suruh orang dalam toilet tu cepat. Haha. Lepas tu sesi bersama abang apit. Abang fasi yang selalu ikut camp tuu. Dia buat game number network. Dia bagi kertas yang ada 56 num susun randomly. then kena bulat dan sambungkan num num dari 1 sampai 56. Haha. Ni pun kelakar gilaa. semua orang kelam kabut. Wong laaa yang best, dia pergi bulat num yang dekat dengan dia macam 53, 55 yang tinggi tinggi. Siot jee. Then lepas da bagi pengajaran pengajaran apa semua, break kejap then sambung balik. game ni pulak nak uji comunication kitorang. Macam kena hafal then bagi tahu orang. Aku jadi orang last dalam group. Text betul dia lebih kurang macam ni. "Paklong ada seorang anak bernama sulung. paklong suruh  sulung pergi ke pasar lontong beli sekilo *sayur dia aku lupa, terung, segulung tali dan sekilo sotong.dalam perkalanan pulang, sulung dikejar anjing garang, dia berlari lintang pukang, masuk longkang, patang tulang kelingking, balik membawa seekor sotong". lebih kurang macam tulaaa. Tahu aku tulis apa last last yang aku dapat ? : "paklong nolong tolong sotong, balik kena kejar lari lintang pukang " . Hahahaha. Sumpah kelakar.After session ni, sesi bersama cikgu ira or kak ira pulak. Dia pun sama. cerita problem dia apa semua and macam mana teacher tolong dia and everything laaa. Sayang cikgu ohh <3 . Heee. Then last session dengan abang apit balik. okay, time ni laaaa kau menjerit gila gila sampai sakit tekak then tak boleh tido. Game dia nama HUMAN SCRABBLE. Aku lead team aku. Then ada huruf huruf ditampal kat belakang budak lain laaa. Aku kena panggil nama diorang untuk susun perkataan sebanyak mungkin. Ni trick dia, group lain boleh buat bising untuk kacau. First aku geram laaa diorang bising. Then lepas da habis group aku, aku duduk then balas dendam balik. Aku jerit sekuat kuatnyaa dekat diorang. Biar tambah preassure. Yang paling kesian group last, group Haziq, memang bising gilagilaaa laaaa. Terbaik doh. Oh yeah, time bengkel ni jugak, aku dapat tahu berita yang sangat mengejutkan aku. ada laaa. Tak boleh bagi tahu. Tapi aku ngan minah paling terkejut laaa sebab benda ni jadi dekat jiran aku pulak. Whatever, habis tu, makan sikit, then balik. jalan kaki okaayy. Sampai SM jumpa zol, udin, pendek, sha, jieha, atok and yang manjee. diorang semua kerja situ. Rindu dowh dekat diorang. Hee. 
That's all for today. Thanks for reading. But I know not many of you read this right ? Hee. Anyyeong, Assalamualaikum :D 
having sore-throat,
maryam <3

No comments:

Post a Comment